Článek uvedný v odborném časopise pneuSERVIS / rychloServis

Konec rezervním kolům!? Blíží se doba, kdy Airman postupně nahradí rezervní kola u aut většiny automobilek.

Soupravy na opravu defektu jsou přesně to, co řidiči hledají. Rychlost, bezpečnost a skladnost těchto systémů hravě převyšují použití klasické rezervy. V anketě Active Tools na IAA 18. října 2011 byl zjištěn vysoký zájem z řad veřejnosti o tyto produkty. Celkem 60 % dotázaných by dalo přednost opravnému systému před klasickou rezervou. Například na německých silnicích se náhradní kolo stává vzácností již teď. Pokud bude tento trend pokračovat i v budoucnu, budou téměř dvě třetiny majitelů aut bez rezervního kola.

Téměř 29 % dotázaných by vozilo opravnou soupravu i v případě, že mají rezervní kolo. Důvod? Velice snadné použití, rychlá oprava defektu a maximální bezpečnost.

Dalšími důvody proč lidé volí Airman je ušetření místa v zavazadlovém prostoru, kde místo rezervy vznikne další úložné místo, a v neposlední řadě snížení spotřeby paliva díky snížení hmotnosti vozu odstraněním rezervního kola a zvedáku. (Zdroj Active Tools Ž).

William Keller, ředitel Active Tools, je přesvědčen, že opravné systémy defektu mají obrovský potenciál k proniknutí na trh. Kvůli roustoucí ceně paliv lidé kupují úspornější, menší automobily. To, co potřebují, je maximální prostor v zavazadlovém prostoru a nízká spotřeba paliv. Proto jsou opravné sady ideálním společníkem současných řidičů. 

 

Airman jako takový má velikou budoucnost. Na celém světě se stal leaderem na trhu.
Již v současné době je Airman náhradou rezervního kola u většiny automobilek, jako jsou Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Ford Volkswagen, Opel, Peugeot, Citroen, Renault, Kia, Seat a další. Automobilky mají vysoké nároky na kvalitu a dlouhou životnost. Jelikož opravný systém nahrazuje rezervu, musí být 100 % funkční a v žádné situaci nesmí zklamat. Airman tyto nároky hravě splnil a stal se tak nedílnou součástí nových vozů. Německá kostrukce a prvotřídní TÜV certifikace ISO TS 16949 o kvalitě jen utvrzují.

Je použití opravných sad tak výhodné a snadné, jak se říká? Ano, opravu defektu zvládne každý. Při zjištění defektu řidič zastaví, vytáhne z kufru Airman, napájení připojí na 12V zásuvku a plnicí hadičku na ventil kola s defektem. Zmáčkne tlačítko. Automat vstříkne do pneumatiky opravnou tekutinu a následně ji nafoukne na požadovaný tlak. Celý proces zabere cca 4 min (dle velikosti pneu). S takto opraveným kolem může řidič pokračovat až 200 km rychlostí 80 km/h. Odpadá jakákoliv manipulace s kolem či rezervou. Použití Airmanu hravě zvládnou i ženy. I to je jeden z dalších důvodů, proč zájem o tyto systémy stále stoupá. Při použití Airmanu se řidič nevystavuje nebezpečí na silnici. Ve srovnání s výměnou kola, která trvá déle než 30 min a kdy ve většině případů musí řidič volat servisní pomoc, je použití Airmanu zábava.

Airman je také pro motorkáře. Existuje menší poloautomatická opravná sada, která se bez problémů vejde do úložného prostoru každé motorky či skútru. Kromě osobních aut a motorek se Airman používá u dodávek, karavanů, velkých SUV, nákladních automobilů, těžké techniky, čtyřkolek, sekaček, kol.

Světové automobilky jako Audi, Ford, General Motors, Hyundai, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Porsche, PSA, Volkswagen a další jsou revoluční v automobilovém průmyslu nasazením opravných sad namísto klasických rezervních kol. Více než 12 milionů řidičů má v současné době značné úspory paliva díky lehké konstrukci opravného systému nahrazujícího těžká a objemná rezervní kola. Přes 12 milionů řidičů si užívá jízdu bez obav z defektu.

Výsledky statistik a markantní nárůst zájmu o opravné sady Airman by mohly být signálem pro české a slovenské prodejce autodoplňků, autoservisy, pneuservisy a internetové obchody k uvedení těchto produktů do prodeje.
Kromě bezkonkurenčních vlastností opravných sad je pro koncové spotřebitele velice lákavá i cena, nejlevnější Airman pořídí za cenu od 865 Kč bez DPH. Airman se tak stává budoucí nedílnou součástí aut na českých a slovenských silnicích. Airman by měl být v blízké době k dostání na českém trhu u prodejců v celé ČR i SR a u výhradního dovozce BVB CZ. (zdroj: časopis pneuSERVIS / rychloServis)