TPMS všeobecný rádce

TPMS se neustále vyvíjí, a udržet se na trhu, může být velmi obtížný úkol! Tým BVBCZ pracuje přímo s předními poskytovateli řešení TPMS, a my jsme tu pro Vás, aby velký, matoucí svět TPMS byl trochu menší.

     

Co je to TPMS?

TPMS je zkratka pro Tyre Pressure Monitoring System, bezpečnostní funkce, která neustále monitoruje pneumatiky a upozorní řidiče na změnu tlaku v pneumatikách. Změny tlaku vzduchu v pneumatikách mohou být detekovány dvěma způsoby, přímo nebo nepřímo, obě metody rozsvítí varovné světlo na displeji přístrojové desky vozidla a zazní zvukové upozornění, když dojde ke snížení tlaku o 25%
Dříve TPMS bylo poprvé představeno jako možnost pro luxusní vozidla . Tahle možnost byla představena již v roce 1980, i když to do roku 2000 nebylo používané .Až po roce 2000 to bylo poprvé použito jako standardní vybavení vozidla.

Co je přímý TPMS?
Každé kolo vozidla má snímač pro sledování změn tlaku v pneumatice. Čidla tlaku v pneumatikách také měří teplotu. Každý senzor vyšle svůj signál do přijímače uvnitř vozidla pomocí bezdrátového připojení. V Evropě je přenosová frekvence je 433MHz. Pokud je zjištěn nízký tlak nebo únik (obvykle o 25% méně než v normálním provozním tlaku), řidič je upozorněn systémem v autě.

Přímý TPMS je velmi přesné měření na 1 nebo 2 psi.

Senzory posílají své signály přibližně každých 30 sekud.

Senzory mají přibližnou životnost 5 let nebo 160.000 km.

 

                                                                                           

 

Co je to nepřímé TPMS?

Je obvykle namontován na vozidle, u které má ve výbavě, nebo může být vybaveno dojezdovými pneumatikami. Nepřímé monitorování tlaku v pneumatikách nepoužívá tlakové senzory, ale pracují s údaji ABS nebo snímače otáček na vozidle. Úbytek tlaku v pneumatice rozpoznají na základě posouzení rychlosti otáčení jednotlivých pneumatik. Podhuštěné pneumatiky mají jiný průměr než plně nahuštěné pneumatiky. Pneumatiky podhuštěné by tedy měli otáčet odlišnou rychlostí. Tímto systémem není určena podhuštěná pneumatika, řidič musí zkontrolovat všechny 4 pneumatiky.

Tento systém není příliš přesný.
Pokud jsou pneumatiky re-nafouknuté, je třeba, aby byl systém znovu kalibrován.
Pokud jsou pneumatiky vyměněny, musí být systém znovu kalibrován.
Systém může být re-kalibrovat řidičem, aniž by nejprve zajistil, že tlak je správný ve všech pneumatikách.