INFOLINKA 777 145 974 Po-Pá 08-16 h info@bvbcz.cz
Položek: 0 ks
Cena: 0,00 Kč
Počet kusů
Cena/ks bez DPH
Celková cena bez DPH
0,00 Kč
Pro mnohé stále nejasné téma "mít rezervní kolo nebo ne?". Níže si můžete přečít vyhlašku od ministerstva dopravy o rezervních pneumatikách z 15. 9. 2012.
Proč "nemít rezervní kolo" je takovou výhodou? Ušetříte místo, které je v malých vozech velice důležité, nevozíte nadbytečnou hmotnost a hlavně máte v povinné výbavě opravnou sadu defektu. Opravná sada je velký pokrok v automobilové dopravě. Nemusíte měnit kolo při defektu, neušpiníte se, nemusíte vyskládávat zavazadlový prostor, nevystavujete se nebezpečí při dlouhém stání na silnici. Oprava pomocí opravné sady defektu je velice rychlá a snadná (zvládnou ji opravdu všichni). Doba opravy trvá u nejmenších aut cca 4 min.
Mezi nejlepší opravné sady na trhu se řadí německý produkt AIRMAN. Jedná se o špičku v oboru. Důkazem je i to, že jej v současné době používá většina světových automobilek v nových vozech místo rezervního kola. Když nové auto, tak s AIRMANEM. Ti, kteří mají starší vozy a chtěli by také jezdit bez strachu z defektu, si můžou airman zakoupit zde od výhradního distributora pro ČR a SK. K dostání jsou 3 varianty - Automatická opravná sada, poloutomatická opravná sada a poloautomatická opravná sada pro motorky. Tiskovou zprávu o produktech AIRMAN si můžete přečíst zde.
Vyhláška ministerstva dopravy ČR
Dnem 15. září 2009 nabývá účinnosti hlavní část nové vyhlášky Ministerstva dopravy o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Ta přináší změny v povinné výbavě motorových a přípojných vozidel, která jsou registrována v ČR. Nová vyhláška byla ve Sbírce zákonů vyhlášena pod č. 283/2009 Sb. a novelizuje vyhlášku č. 341/2002 Sb.
„Novela nepřinese řidičům žádné nepříjemnosti. Povinnou výbavu totiž více liberalizujeme a některé povinnosti úplně rušíme,“ uklidňuje řidiče vrchní ředitel Vladimír Bártl. „Vyhláška nyní lépe akceptuje současné technické vývojové trendy i připomínky odborníků,“ dodává Bártl.
Hlavní změny v povinné výbavě motorových a přípojných vozidel lze shrnout do následujících bodů:
1. Rezervní pneumatiky (od 15. září 2009)
Motorová vozidla bez indikace defektu pneumatiky, která budou vybavena prostředkem pro bezdemontážní opravu pneumatik, nemusí být už nově vybavena rezervní pneumatikou. Osobních vozidel uvedených do provozu před 15. zářím 2009 se však tato možnost týká pouze tehdy, pokud s nevybavením vozidla rezervou souhlasí výrobce vozidla, popřípadě pokud jsou nová vozidla stejného typu uváděna na trh bez rezervních pneumatik.
Pouze u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 (tj. nákladní vozidla nad 3,5t a autobusy) je možné prostředky pro opravu nahradit patřičným smluvním vztahem, který zajistí opravu poškozené pneumatiky na celém území České republiky.
Kompletní znění a další vyhlášky si můžete přečíst zde
Stanoviska výrobců k vybavení vozidla náhradním kolem naleznete zde
Stáhnětě si soubor s názvem: Stanoviska výrobců k vybavení vozidla náhradním kolem (v horní části webové stránky)